Malatya Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Oğuzhan Ata Sadıkoğlu, Hatay’da düzenlenen “Birlikte Daha Güçlü Yeniden İnşa: Deprem Sonrası Süreçte AB Toparlanma Desteği ve PACE Projesi Konferansı”na katılım sağladı.
“Umutları Yeniden İnşa Etmek İçin Ekonomiyi Canlandırmak” adlı panelde konuşan Başkan Sadıkoğlu, 6 Şubat sonrası yürütülen çalışmalar ile süreç içerisinde ortaya çıkan yeni sorun ve ihtiyaçlara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
“DESTEKLERİN HİBE OLARAK SUNULMASINI İSTİYORUZ”
Desteklerin artırılması gerektiğini vurgulayan Başkan Sadıkoğlu, “Başta Avrupa Birliği ve Birleşmiş Milletler olmak üzere, afet sonrası bölgemize sağlanan destekler için teşekkür ediyoruz. Bu katkılar, zor bir süreçten geçen işletmelerimiz için son derece kıymetlidir. Ancak sahadaki gerçeklik bize şunu açıkça gösteriyor; bu desteklerin hem kapsamının hem de etkisinin artırılmasına ihtiyaç var. Özellikle depremzede firmalarımızın ciddi bir nakit akışı sıkıntısı yaşadığı bu dönemde, desteklerin ağırlıklı olarak hibe modeliyle sunulması büyük önem taşımaktadır. KOSGEB ve TKDK aracılığıyla sağlanan geri ödemeli destekler elbette can suyu niteliğindedir. Ancak mevcut koşullarda birçok işletmemiz için yeni bir borç yükü anlamına da gelmektedir. Bu nedenle beklentimiz; işletmelerimizin yeniden ayağa kalkmasını hızlandıracak, üzerlerindeki finansal baskıyı artırmayacak şekilde, daha fazla hibe destek mekanizmasının devreye alınmasıdır. Unutulmamalıdır ki; bu süreçte verilecek doğru destekler sadece işletmeleri değil, bölge ekonomisinin tamamını ayağa kaldıracaktır” dedi.
AB DESTEKLİ PROJELER
Adıyaman Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mehmet Torunoğlu, Hatay Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hikmet Çinçin, Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Buluntu’nun da birer konuşma yaptığı panel sonrası TSO’lar tarafından hazırlanarak onaylanan pilot projelerin imzaları atıldı.
MALATYA’DA İSTİHDAM VE DİJİTALLEŞME PROJESİ HAYATA GEÇİYOR
Başkan Sadıkoğlu, Malatya TSO tarafından PACE projesi kapsamında hazırlanan, Alman Uluslararası İş Birliği Kurumu (GIZ) desteğiyle hayata geçirilecek olan “Güçlü Kadınlar ve Güçlü KOBİ’ler: Malatya İstihdam ve Dijitalleşme Projesi”ni imzaladı.
Proje hakkında bilgi veren Başkan Sadıkoğlu, “Hatay’da, Meclis Başkanımız Hakan Er ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcımız Batuhan Demirel ile birlikte katıldığımız programda önemli bir projeyi başlattık. Alman Uluslararası İş Birliği Kurumu (GIZ) desteğiyle hayata geçirdiğimiz projemizle; depremden etkilenen KOBİ’lerimizin yeniden güçlenmesini, kadın istihdamının artırılmasını ve işletmelerimizin dijitalleşme süreçlerinin desteklenmesini hedefliyoruz. Eğitim, danışmanlık ve dijital pazarlama destekleriyle üyelerimizin ve girişimcilerimizin yanında olmaya devam edeceğiz. Proje paydaşlarımıza ve çalışma arkadaşlarıma değerli katkıları için teşekkür ediyorum” diye konuştu.
Başkan Sadıkoğlu, hibe desteklerinin artmasını talep etti
Dışişleri Bakanlığı Avrupa Birliği Başkanlığı tarafından Hatay’da düzenlenen panelde konuşan Malatya Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Oğuzhan Ata Sadıkoğlu, depremzede firmaların artan finansman sıkıntısına dikkat çekerek, desteklerin artırılmasını ve geri ödemesiz hibe şeklinde sunulmasını talep etti.
Malatya Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Oğuzhan Ata Sadıkoğlu, Hatay’da düzenlenen “Birlikte Daha Güçlü Yeniden İnşa: Deprem Sonrası Süreçte AB Toparlanma Desteği ve PACE Projesi Konferansı”na katılım sağladı.
“Umutları Yeniden İnşa Etmek İçin Ekonomiyi Canlandırmak” adlı panelde konuşan Başkan Sadıkoğlu, 6 Şubat sonrası yürütülen çalışmalar ile süreç içerisinde ortaya çıkan yeni sorun ve ihtiyaçlara ilişkin değerlendirmelerde bulundu.
“DESTEKLERİN HİBE OLARAK SUNULMASINI İSTİYORUZ”
Desteklerin artırılması gerektiğini vurgulayan Başkan Sadıkoğlu, “Başta Avrupa Birliği ve Birleşmiş Milletler olmak üzere, afet sonrası bölgemize sağlanan destekler için teşekkür ediyoruz. Bu katkılar, zor bir süreçten geçen işletmelerimiz için son derece kıymetlidir. Ancak sahadaki gerçeklik bize şunu açıkça gösteriyor; bu desteklerin hem kapsamının hem de etkisinin artırılmasına ihtiyaç var. Özellikle depremzede firmalarımızın ciddi bir nakit akışı sıkıntısı yaşadığı bu dönemde, desteklerin ağırlıklı olarak hibe modeliyle sunulması büyük önem taşımaktadır. KOSGEB ve TKDK aracılığıyla sağlanan geri ödemeli destekler elbette can suyu niteliğindedir. Ancak mevcut koşullarda birçok işletmemiz için yeni bir borç yükü anlamına da gelmektedir. Bu nedenle beklentimiz; işletmelerimizin yeniden ayağa kalkmasını hızlandıracak, üzerlerindeki finansal baskıyı artırmayacak şekilde, daha fazla hibe destek mekanizmasının devreye alınmasıdır. Unutulmamalıdır ki; bu süreçte verilecek doğru destekler sadece işletmeleri değil, bölge ekonomisinin tamamını ayağa kaldıracaktır” dedi.
AB DESTEKLİ PROJELER
Adıyaman Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mehmet Torunoğlu, Hatay Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Hikmet Çinçin, Kahramanmaraş Ticaret ve Sanayi Odası Başkanı Mustafa Buluntu’nun da birer konuşma yaptığı panel sonrası TSO’lar tarafından hazırlanarak onaylanan pilot projelerin imzaları atıldı.
MALATYA’DA İSTİHDAM VE DİJİTALLEŞME PROJESİ HAYATA GEÇİYOR
Başkan Sadıkoğlu, Malatya TSO tarafından PACE projesi kapsamında hazırlanan, Alman Uluslararası İş Birliği Kurumu (GIZ) desteğiyle hayata geçirilecek olan “Güçlü Kadınlar ve Güçlü KOBİ’ler: Malatya İstihdam ve Dijitalleşme Projesi”ni imzaladı.
Proje hakkında bilgi veren Başkan Sadıkoğlu, “Hatay’da, Meclis Başkanımız Hakan Er ve Yönetim Kurulu Başkan Yardımcımız Batuhan Demirel ile birlikte katıldığımız programda önemli bir projeyi başlattık. Alman Uluslararası İş Birliği Kurumu (GIZ) desteğiyle hayata geçirdiğimiz projemizle; depremden etkilenen KOBİ’lerimizin yeniden güçlenmesini, kadın istihdamının artırılmasını ve işletmelerimizin dijitalleşme süreçlerinin desteklenmesini hedefliyoruz. Eğitim, danışmanlık ve dijital pazarlama destekleriyle üyelerimizin ve girişimcilerimizin yanında olmaya devam edeceğiz. Proje paydaşlarımıza ve çalışma arkadaşlarıma değerli katkıları için teşekkür ediyorum” diye konuştu.
– Başkan Sadıkoğlu’ndan önemli bir çağrı daha!
– “Arz fazlası olan işyerlerinin satışında deprem öncesi kirada olan ve hala konteynerler ile geçici işyerlerinde var olma mücadelesi veren işletmelere öncelik tanınmalı”
Malatya Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Oğuzhan Ata Sadıkoğlu, kura yöntemiyle hak sahiplerine teslim edilen işyerlerinin yanı sıra arz fazlası olan bağımsız bölümlerin satışında deprem öncesi kirada olan ve hala konteynerler ile geçici işyerlerinde var olma mücadelesi veren işletmelere öncelik tanınmasını talep etti.
6 Şubat depremlerinin ardından yürütülen yeniden inşa çalışmaları kapsamında yapımı tamamlanan ve tamamlanma aşamasına gelen işyerlerinde teslim süreci hız kazandı.
Malatya Ticaret ve Sanayi Odası (MTSO) Yönetim Kurulu Başkanı Oğuzhan Ata Sadıkoğlu, kura yöntemiyle hak sahiplerine teslim edilen işyerlerinin yanı sıra arz fazlası olarak kalan bağımsız bölümler için önemli bir çağrıda bulundu.
“TİCARETİN CANLANMASI AÇISINDAN EN DOĞRU ADIM OLACAKTIR”
Başkan Sadıkoğlu, “Malatya’mız öteden beri ticari kültürü gelişmiş olan bir yapıya sahiptir. On binlerce işletmemiz depremden büyük zarar görmesine rağmen hala var olma mücadelesi veriyor. Deprem öncesinde kiralık işyerlerinde faaliyet gösteren, bugün ise hala kirada ya da konteynerlerde, geçici yerlerde ticaretini sürdürmeye çalışan esnaf ve tüccarlarımıza gönülden teşekkür ediyorum. Bu işletmelerimiz, pandemiyle başlayan ve depremlerle devam eden tüm zorluklara rağmen üretmeye, istihdam sağlamaya ve şehrimizin ticaretini ayakta tutmaya devam ediyor. Kura süreci tamamlandıktan sonra arz fazlası işyerlerinin satışında önceliğin bu işletmelere verilmesi hem hakkaniyet hem de ticaretin canlanması açısından en doğru adım olacaktır” dedi.
“SADECE BİNALAR DEĞİL, TİCARET DE YENİDEN İNŞA EDİLMELİ”
Büyük depremler yaşamış Malatya’da ticari hayatın yeniden canlandırılmasının sadece fiziki iyileşmeyle sınırlı olmadığını vurgulayan Başkan Sadıkoğlu, “Gerek konutlarda gerekse işyerlerinin inşasında ciddi bir mücadele gösteriliyor. Cumhurbaşkanımız başta olmak üzere Çevre Şehircilik Bakanımıza ve emeği geçenlere şehrim ve üyelerimiz adına teşekkür ediyoruz. Ancak, fiziki yükselişle birlikte ticaretin de sürdürülebilir şekilde yeniden inşası büyük önem taşıyor. Geçici alanlarda faaliyet gösteren firmalarımızın kalıcı işyerlerine kavuşması, şehir ekonomisinin daha hızlı toparlanmasını sağlayacaktır. Bu adım, aynı zamanda üretimin artması, istihdamın güçlenmesi ve ekonomik güven ortamının yeniden tesis edilmesi anlamına gelmektedir. Bugün atacağımız doğru adımlar, yarının güçlü ekonomisini inşa edecektir. Esnafımızı kalıcı işyerlerine kavuşturmak, sadece bireysel bir kazanım değil, şehrimizin topyekûn kalkınmasının anahtarıdır. Bu nedenle, arz fazlası işyerlerinin satışında depremzede esnafımıza öncelik tanınmasını güçlü şekilde talep ediyoruz” ifadelerine yer verdi.
Öte yandan Başkan Sadıkoğlu, taleplerini Cumhurbaşkanlığı başta olmak üzere ilgili bakanlıklara ve kurumlara resmi yazıyla ilettiklerini, sürecin takipçisi olacaklarını kaydetti.

